Waarom ik een probleem heb met Mobistar

Vandaag 14 juli 2011 krijg ik een brief in de bus van Mobistar, waarin het volgende staat:

Geachte Klant,

Mobistar wil je graag belonen voor je trouw! Dankzij je contractverlenging van 24 maanden, geniet je voortaan:

- elke maand 40 uur om naar Mobistar-nummers te bellen. Deze gratis minuten zijn geldig in het weekend en op feestdagen. Je ontvangt dit voordeel gedurende 24 maanden.

PS: Indien de Overeenkomst op afstand wordt afgesloten: de consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de veertien kalender dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.

Ik kwam compleet uit de lucht gevallen. Contractverlenging van 24 maanden? Lees ik dat wel goed? Blijkbaar wel. Dan maar bellen met de klantendienst. Eerst 15 minuten on-hold gehangen bij de rubriek ‘denkt u erover om uw abonnement stop te zeggen’. Krijg ik daar een oudere dame aan de telefoon die me het volgende weet te vertellen. Ik heb 1 juli 2011 telefonisch contact gehad met iemand van Mobistar en die heeft mij een abonnement aangeboden en ik heb gezegd dat het goed is en ingetekend voor 24 maanden. Ik weet helemaal van niets, dus zei dat ook zo tegen die mevrouw. Die zei dat het niet aan Mobistar kan liggen, maar dat ik wel degelijk ja heb ik gezegd voor een verlenging van mijn abonnement. Daarmee was voor haar de kous af en ze wenste me nog een prettige avond toe.

Morgen zeg ik mijn abonnement op met aangetekend schrijven. Ik heb genoeg van die prutsers in Brussel:

  • ze zijn niet vriendelijk
  • als ik technische storing heb, krijg ik geen gehoor bij de technische dienst
  • ze smeren mij een verlenging aan waar ik niet om gevraagd heb
  • José van de helpdesk beweert dat ik lieg over de verlenging

disclaimer: Dit is mijn eigen mening en in geen geval die van mijn werkgever.

5 Thoughts on “Waarom ik een probleem heb met Mobistar

  1. Dat wordt nipt. Ge kunt binnen de 14 dagen opzeggen, vanaf de 1e.

  2. staf on August 22, 2011 at 15:44 said:

    Heb twee jaar geleden exact hetzelfde meegemaakt, ook met Mobistar. De dreigbrieven negeren en vrolijk overstappen naar een ander belbedrijf is de boodschap.

  3. Luc on May 9, 2012 at 10:45 said:

    Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb geprotesteerd ;
    maar uiteindelijk alleen geholpen dankzij de rehtstreekse tussenkomst van Test Aankoop.
    en geenopzeg vergoeding meer betaald.
    Zit nu bi GBelgacom in een pack, maar daar zijn andere problemen….

    Ik heb nu ook weer andere problemen met Mobistar :
    Na tijdige aangetekende opzeg via brief na 24 maanden hebben ze mijn contract met 1 maand ,zomaar verlengd , want het staat in klein letters in hun contract.
    Ik ben er nu wel net van af; maar nu heb ik problemen met mijn ‘Pay en Go’ bij hun.
    Ik denk er ernstig over na om daar volledig weg te gaan.
    Base heeft voorlopig de kortste contracten, met voordelige opzegmogelijkheid, denk ik.
    Navragen ;

  4. @luc
    Als je een smartphone hebt, kan ik mobilevikings.com alleen maar aanraden. Goeie service en deftig tarief.

  5. Inderdaad Mobile Vikings is top, tenzij je altijd het beste bereik wilt. Dan kan je beter bij Proximus of Mobistar blijven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation